نقاشی ساختمان با رنگ پلاستیک
نقاشی ساختمان با رنگ پلاستیک

پرمصرف ترین و ارزانترین جنس رنگ برای نقاشی ساختمان رنگ پلاستیک میباشد. با توجه به قیمت پایین رنگ پلاستیک و سادگی در رنگ کردن ساختمان با آن، رنگ پلاستیک به پرکاربردترین جنس رنگ تبدیل شده است. ماده اصلی تشکیل دهنده رنگ پلاستیک لاتکس ( Latex ) می باشد و در دو نوع تمام پلاستیک و نیم پلاستیک تولید می شود.

نوع تمام پلاستیک قابلیت شستشو را دارا می باشد ولی تجربه نشان داده که این ادعا صرفاً تبلیغاتی است و کلاً رنگ پلاستیک قابلیت شستشو ۱۰۰ درصد را ندارند. تنها رنگ روغن و رنگ اکریلیک دارای قابلیت شستشو هستند. رنگ پلاستیک استاندارد در مقابل آب مقاوم است ( اما قابل شستشو نیست ).

هزینه پایین، سرعت اجرای بالا ، بدون بو بودن از مزایای اصلی  نقاشی ساختمان  با رنگ پلاستیک است. رنگ پلاستیک اگر در نقاشی ساختمان بوسیله قلم مو اجرا شود رد قلم ( رش ) از خود به جا میگذارد که قاعدتاً جلوه زیبایی ندارد و پس از نورپردازی داخلی ساختمان این عیب دوچندان به چشم می آید. از این رو برای نقاشی ساختمان با رنگ پلاستیک بهتر است از غلطک یا پیستوله ( اسپری ) استفاده شود.

نقاشی ساختمان با رنگ پلاستیک اگر بر روی سطح تازه گچکاری شده ( اصطلاحاً گچ تازه ) مورد استفاده قرارگیرد نیاز به بتونه کشی برای زیر سازی ندارد. بر خلاف رنگ روغن و رنگ اکریلیک که نیاز به بتونه کشی دارد.البته در صورتی که از کناف سقف استفاده شود پیش از نقاشی ساختمان باید بتونه کاری دقیق و اصولی انجام شود.

عموماً در منازل از رنگ پلاستیک برای رنگ کردن سقف استفاده می شود. زیرا علاوه بر کاهش هزینه ، به واسطه عبور راحت گرما و رطوبت هوا از رنگ پلاستیک این نوع رنگ برای سقف مناسب تر از رنگ روغنی می باشد.

خواندن  نقاشی ساختمان با رنگ روغنی

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonتماس سریع با نقاش